Dersin Adı | Yönetim ve Organizasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 260 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere biçimsel örgütlerdeki çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yönetim disiplinine giriş niteliğinde bir derstir. Planlama, örgütleme, liderlik etme ve kontrol fonksiyonları ile ilgili yönetsel yaklaşımları ve sorunları kapsamaktadır. Ders, küresel iş ortamındaki meseleleri, yenilik, iş etiği, karar verme, örgütsel tasarım, liderlik ve örgütsel kontrol gibi konuları içermektedir. Ders ayrıca, güncel iş sorunlarını çözmeye yönelik önerilen yönetim düşüncelerinin tartışılmasını da içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Temel Yönetim Kavramları ve Yönetim Yaklaşımlarının Evrimi | Robbins & Coulter (2018) Chapter 1: Managers and You in the Workplace Chapter 1a: Management History Module |
3 | Yönetsel Karar Verme | Robbins & Coulter (2018) Chapter 2: Decision Making |
4 | Küresel İş Ortamında Yönetim | Robbins & Coulter (2018) Chapter 3. Global Management |
5 | Sosyal Sorumluluk ve Etik (Örnek Olay 1: Defeating the System: Ethics at Volkswagen, p. 206) | Robbins & Coulter (2018) Chapter 5: Socially-Conscious Management |
6 | Örgütsel Değişim ve Yenilik | Robbins & Coulter (2018) Chapter 6: Managing Change |
7 | Dışsal Çevre ve Örgüt Kültürü (Örnek Olay 2: Tesco: Time to Refocus, p. 276) | Robbins & Coulter (2018) Chapter 7: Constraints on Managers |
8 | Planlama: Stratejik yönetim (Ara Sınav) | Robbins & Coulter (2018) Chapter 9: Strategic Planning |
9 | Girişimcilik | Robbins & Coulter (2018) Chapter 10: Fostering Entrepreneurship |
10 | Örgütleme: Örgüt Yapısının Tasarımı (Örnek Olay 3: A New Kind of Structure, p. 408) | Robbins & Coulter (2018) Chapter 11: Organization Design |
11 | Örgütsel Davranışın Yönetimi | Robbins & Coulter (2018) Chapter 15: Organizational Behavior |
12 | Etkili Lider Olmak (Örnek Olay 4: Indra Nooyi: An Inspiring Leader, p. 580) | Robbins & Coulter (2018) Chapter 16: Leadership |
13 | Motivasyon Teorileri ve Uygulamaları | Robbins & Coulter (2018) Chapter 17: Motivation |
14 | İzleme ve Kontrol | Robbins & Coulter (2018) Chapter 18: Controlling Activities and Operations |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robins, Stephen P., and Coulter, Mary. 2018. Management (Global Edition) 14th Edition. Pearson: Essex. ISBN-10: 1292215836 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Richard Daft, Jonathan Murphy, and Hugh Willmott. 2017. Organization Theory and Design: An International Edition. 3rd Edition. South-Western Cengage Learning: Hampshire. ISBN: 9781473765900 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 27 | |
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | X | ||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | X | ||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | X | ||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest